Sunday, 15 November 2009

bestnye..pergi ROMBONGAN..

waktu 13 hingge 15,i and frenz pergi rmbgn kat k.kangsar ngan cameron highlands..kat sane ade wkt hujan,tp slamat x de pape berlaku..

Tempat pertame sye pergi ialah masjid UBUDIAH..Masjid besar sgt..kami ade melawat makam diraja perak.tapi yg ngerinye,mcm ade org dah gali slh 1 kubur kat sane..NAEK BULU ROMA ADEN..

pastu kami pergi melawat tempat membuat labu sayong.harge labu sayong tu CEKIK DARAH btl..pastu kami lawat muzium diraje..mahkota dia berkilat..hampir terjojol biji mate tengok..

then,i and my geng pergi makan..hargenye mak bapak,wkt pg pon mhl,nasi lemak RM2.30,NASI CIPUT JE.

Lepas tu,kami sume pegi kellie's castle..ngeri nye..kami sume msk dlm blk simpan arak. tp x de arak..blk nye la gelap dan sejuk je..


selepas menjelajah kuala kangsar,kami pergi ke Cameron highlands

mulenye,kami check in hotel,pastu waktu mlm,kami pergi psr mlm brinchang..


kat sane..lg la CEKIK DARAH dibuatnye,bayang kan 1 burger biase hargenye RM2.50.

Kat sane sye beli nasi kerabu jelah..

shera mentang2 bawak bnyk duit,beli udang goreng t packet yg hargenye 1 RM5.

Tapi aku tompang sekaki la..hehehe

esoknye,kami pergi ladang teh.cantik sgt tmpt die,tapi sye x beli pape sb teh BOH pon ade jual kat umah sye..MEMBAZIR BTL..pastu kami pergi tmpt strawberry,1 strawberry =RM5

destinasi terakhir pergi tmpt jual kaktus..tp x de satu pon yg menarik mate memandang sbb hargenye mahal..sblm tu,sye ade pergi tmpt lebah..kami ade lalu lorong sesat.wkt dah nak hmpr, jln keluar,sye dan shera menjerit sekuat hati sbb terkejut nampak org india.la lorong gelap(sbb tu la smpi skang msh skt tekak,hehehe)..


kami smpi kat sklh kul 11 mlm..penat gilerr dok dlm bas lelame..

Thanks For Reading

1 comment:

budak skema said...

budu budu budu
penyu penyu penyu
penyu suke makan budu
penyu suke kt abrar(zebra)