Tuesday 26 April 2011

Teardrops On My Book

Assalamualaikum warah matullahiwabarakatuh
* jawab salam dulu *
Hai semua..Apa khabar dong..??
Aku nak tanye korg satu benda..
Korung pernah tak nanges depan orang..?
Pernah ..??
Or peristiwa korg tetibe nanges..??
Hemmm..entri aku kali ni pasal nanges lah ni

Guner nak citer ni eh..
Ni aku ceritakan just sebagai memories aku dan pengalaman tak bpew baik aku..
Kisah yang pertama

Pagi tadi,waktu tengah berkawat gitu..Aku dan beberapa org kawan saya lagi kena lah tahan ngan cikgu..
Erk..don laugh lorh..!
Nak tau salahnya ape..?
Haha..Salah nya sebab pakai tudung ekin..
Then,on the way back to class..
Air mata aku menitik setitis demi setitis..
Aku pon dop tau lah napew tapi rse terkilan sangat waktu tu..
Maybe people will think 
Aku manja orp..?
Hallo..!Manja bukan sebarang manja nieh..
Kisah no2..Terjadi serentak hari yang sama
Chop..nak set kan mood emosional jap..
Kisahnya bermula pada waktu kelas Bahasa Arab
Aku ni kalau bab arab ni memang lah lambat pick up sikit..
Bukan sikit tapi banyak ..!!

Aku pon tulis lah makna dalam buku teks sebab aku takut nanti aku tak paham ape kebende teks ayat..
Ustat aku yang teramat lah hensem ni tegur lah aku..
Aku dop terasa mende-mende pom waktu tuh..
Kali kedua kena tegur lagi sebab aku tak padam makna..
Pastu ustaz bagi aku nasihat
Kita belajar ni kena cepat..Macam budak UNI..kena siap sedia
Pastu orp..tetibe jew..
Diulang..!!
Tiba-tiba jer empangan kolam air mata aku pecah sekali lagi..
Tapi kali ni empangan tu dah tak dapat ditahan..
Terus mengalir tanpa henti ibarat mengeluarkan segala bebanan

Entah mengapa..Rasa nak nangis sepuas hati rasanya..
Dalam hati aku tak abis-abis terdetik ayat ni
Idayu..!Jangan nangis..Ko kena kuat..Ko kena lawan dorg..tak kan benda gini pon nak nanges..Malu ..!
 Tapi air mata aku still tak dapat nak benti..Dalam kepala otak saya waktu tuh macam-macam terbayang..
Paling utama :Terbayang yang mesti Farhana tak suke kat aku..Yela,aku kan banyak tanya..Mesti die busy nak jawab soalan aku..Aku kan tak cerdik..

Dan air mata menitik buadd kesekian kali..
Cuba ditepis tapi tak berhenti..
Ustaz just tersengeh
Sampai hati ustaz..!

Izzat pulak tengok je nie hah..
'apa pandang-pandang..!tak pernah nampak pompuan nanges kew..??'

Pastu bila empangan aku dah kering..Ustaz tegur aku..
Ustaz cakap..
Kena ada keyakinan diri..Pastu ustaz cakap..'knp b.inggeris tak payah tulis pon dah ingat makna and ustaz cakap b.arab pon gitu'Pastu ustaz cakap Fatin pon bole tak kan aku dop ley..
Yang aku tahu..aku memang lah tak minat bahasa arab..mak aku yang suruh..
Yela..aku kan budaq baik gitu..hahaha..
Pastu aku rasa terseksa nak hafal vocab arab ni..
Jadi bila aku nanges sepuas hati aku pagi tadi..
Aku rasa cam bebanan dah terlepas dalam kepala otak aku ni
Guaner nak cakap eh..
Giniey lah senang
Aku rasa belajar arab ngan ustaz best sesangat tapi bila aku tengok orang lain semua aktif and tahu bahasa arab ni..Aku rasa cam sedih and macam budak bodoh bila aku senyap je..Tapi cnew aku nak cakap sedangkan makna teks ayat tu satu habok pon aku tak paham..Nak kata makan kismis..Aku memang penggemar benda tuh..

 So..teardrops on my book..My ARABIC BOOK


Cian buku arab aku..basah lencun..

Dah lah..jadi sedih pulak bila refresh balik..I stop writing here :)
...............see you when i see you...........





Thanks For Reading

No comments: