Tuesday, 19 July 2011

Tutorial Scroll Box For Bloglist

Hai..hai...hai semua ! Kali ni Idayu nak teaching pasal scroll box ni la tapi dekat bloglist. Tak paham ??
Contohnya la korang punya bloglist banyak dan makan ruang. Boleh la letak scroll box ni. Boleh jadi kecik sikit kan..
Kalau tak paham sangat..cer tengok bloglist saya. Lebih kurang gitu la.
Let start !

1. Log in > Design > Edit HTML  > Tick Expand Widget Templates 
2. Tekan Ctrl F dan carikan tajuk bloglist korang..
Kalau Idayu punya ' Blog Terbaik '
Kalau korang..ikut korang punya nama bloglist tu la.

Bila dah jumpa.. cuba korang tengok kod yang ada dekat bawah tu.
<div class='widget-content'> 
Ada tak kod cam ni.
Kalau dah jumpa...tukarkan kod dekat atas ni dan gantikan dengan kod dekat bawah ni.
<div class='widget-content' style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'> 
Yang warna merah tu boleh korang gantikan dengan ketinggian yang korang suka la.
Pastu SAVE ! Kalau takut tak jadi..boleh preview dulu.


Credits : Lyssa Secret 



Thanks For Reading

4 comments:

redzuan23 said...

terima kasih 4 the tutorial.. bnyk membantu..=D

Idayu said...

sama-sama :)

Mashitah Faizal said...

:) Thanks for the tutorial ! Like it !

Idayu said...

@Mashitah Faizal
Sama2.. ilmu itu untuk dikongsi :)