Tuesday 2 August 2011

As Blogger : Ini harapan aku

 Assalamualaikum kepada umat islam yang berpuasa di seluruh Malaysia.. eceh! 

Meh aku tanya korang satu soalan :
Sebagai blogger , korang teringan nak

  1. Ada beribu follower tapi comment sikit suda ler
  2. Ada traffic laju tapi dalam masa yang sama ada banyak aktif readers
  3. Tak kisah traffic sikit , follower sikit , comment sikit asalkan aku boleh cerita kisah cintan cintun aku
  4. Follower biasa-biasa je tapi comment drpd follower amat memberangsangkan
AS Me : Aku pilih yang no 4. Memang lah aku nak juga follower . Tapi aku lagi suka kalau aku ada follower yang rajin bebenor nak sumbangkan comment.
Dah kalau korang pulak ??

Bukan aku anggap blog aku ni fofular sampai nak ramai orang comment blog aku.
Mungkin orang cakap ' ceh,entri tak best nak suruh orang komen '

We can't predict people. 
Bagi aku lah kan .. aku suka ramai aktif readers sebab
  • rasa macam tak best je bila kita post apa2 tapi x der sapa-sapa nak baca. Ibarat tulis sorang2. Berangan sorang2.. Sume sorang-sorang.
  • Melalui komen, orang tu boleh kritik.. entri kita ni kolot ke apa ke ? So aku dapat tahu kelemahan aku
  • Sekurangnya ada respond daripada orang lain.
Kalau lah cikgu korang bercerita dekat korang. Pastu seisi kelas senyap je macam tak tau benda. Mesti lah cikgu tu pun jadi tak ada mood je nak sambung cerita. Yela.. cerita tak dilayan. Sama juga lah tu.

Kalau orang popular macam  ..... aku yakin dorang tak sesulit mana nak cari pembaca setia. Entri dorang semuanya kelihatan best kan ?


Thanks For Reading

2 comments:

ekabukanmakcikkau. said...

aku paling tak suka kalau orang follow aku sah nak soh aku follow balik . haha , lagi satu aku cop yang no 4 ahh . no 2 tu layan gak dak ? haha


BILA PONDAN BERBULU LEBAT BERAK DI BLOG AKU

APAN said...

oh...ni pandangan aku yg baru berumur 22 tahun dan 2 hari....

semua org pun mengharapkan komen.at least kita tau kita ni x syok sendiri dlm buat entri.tak boleh salahkan follower gak mende ni.kalau dia dah follow bnyak sngat blog.nak wat camne.nasib la kalau dia klik kat blog kita.huhu...

cam aku, aku selalu komen blog yg komen kat blog aku and selalu mask blog aku.at least menghargai pe yg dorg bagi kat blog aku.huhu...