Tuesday 6 September 2011

Benda yang look simple tapi menyakitkan hati.

Hai dan Assalamualaikum
Kadang-kadang,benda yang look simple boleh menyakitkan hati orang. Dan sekarang memang sakit hati ni. Sakit bangat. Oke ayat tu tipu. Tak sakit pon. Cuma mengenangkan perkara yang menyakitkan. Eleh,setakat kejadian tu, aku tak terkesan pon ! Idayu budak kuat okeyh..

Waktu Math tadi……………..

Sorang mamat yang layak aku panggil …. Ermmm …. HJ kot. Aku panggil HJ la. Dia tengah tunggu mentor kami ‘ dini’ bagi penerangan tapi waktu tu beliau tengah busy bebenor. Aku pon bagi tau dia buat la perpendicular bisector.

 Dia boleh buat derk dan macam aku tak pernah bercakap dan tak pernah berada di  hadapan dia dan buat Nampak cam aku cakap sorang-sorang dan buat cam aku tunggul dan buat muka derk !
Wah ! Banyak nye DAN …. Dan aku tak sakit hati pun sebab dah tahu dia memang muka tunggul. Kalau bagi awards  pon layak. Tapi nak dijadikan kisah, aku pulak sakit perut time tu. Mungkin sengugut kot.


Oh man ..  benda yang ciput tu makin menyakitkan hati. Imagine kita cakap dengan orang takde reaksi dengan keadaan perut senak semata-mata nak tolong dia sikit.

Time tu aku tak lah rasa ngamuk sakan. Cuma terasa diri diperli. Aku tahu lah Math aku nak dapat A pon payah.. Aku tahu lah kalau masuk je kelas Math , aku jadi lambat pick up. Bila dia buat derk time aku rajin nak tolong dia… aku rasa macam dia cakap ‘ ceh, math dia pon bukannya teror pon. Baik aku tunggu Dini. Kang salah kena padam balik. Lagipun math aku terror lagi dari dia’..


Tak kira lah dia tak cakap pon cam tu.. tapi aku rasa cam tu…………….. dan hakikatnya aku dah tak sakit hati dengan dia ! haha … Cuma perut ni je masih sakit. Lagipun aku sedar diri yg math aku paras hidung tembakau je.


Aku  pun pelik. Camne lah aku boleh ada classmate cam tu. Tapi takleh blame dia jugak. Dengan Dini bukan main teman tapi mesra  oke je..Boleh je nak sembang dan bercakap. Dengan orang lain je tak brape nak kamceng. Dalam hati, aku ada jugak prasangka baik dengan dia. “ mungkin dia memang gitu ! baik dgn orang yg dia rapat je kot”.. kita tak boleh nak salahkan orang jika perangai dia cam tuh dan kita tak boleh fikir dia teruk or wtv disebabkan perangai dia tu. Semua orang ada perangai. Aku pun ada…..


Andai kata kelas aku ada 15 orang pelajar lelaki dan dia sorang je cam tu. Maybe aku tak kesah sangat dan maybe aku tak kenal dia pun. Tapi disebabkan kelas aku 3 orang je laki. Owh .. ~ terasa jauh dari kaum adam pulak. Mestilah aku kenal dia. Setakat 3 orang.. for sure lah ingat.

Aku harap tahun depan ada lah dalam 6 orang laki masuk kelas aku. Tapi siapakah calon yang selayaknya eh ??


--------- Biar masa yang menentukan --------------

Patutlah orang kata KAUM ADAM SEOLAH-OLAH HAMPIR PUPUS


Dia tak pupus … ada tapi macam takde


Anyway , nasihat aku ... kalau stakat sakit dengan dax laki.. tak yah layan sakit hati tu... sakit hati skejap je. Kalau dilayan .. you will cry !! please ~ i tak nak u cry2 nih.. sedih tau !!

Thanks For Reading

No comments: