Friday 11 November 2011

Hari Keluarga ni menyusahkan dan berbaloi ke ?

Assalamualaikum

*baca sampai habis*

Nampaknya hari ini ialah Hari Keluarga Desa Bijangga .. well .. Aku salah satu penghuninya. Semalam aku dikejutkan dengan kedatangan kawan mak aku. Dia bawa borang permainan yang boleh disertai. Mak aku pon suruh aku isi nama adik aku. So isi la. Then mak cik tu offer pula aku masuk game Bowling Kelapa .. Tak kan lah aku nak tolak depan makcik tu kan. So aku tu tulis jela .. Tiba-tiba terdetik nak tanya pukul berapa start. Pukul 8.oo pagi .. Damn .. ~ Awalnya ! 

12 / 11 / 2011 - 7 pagi 

Aku dikejutkan pagi-pagi buta nak kena pergi Hari Keluarga. Lah semalam aku tidur pukul 2pagi layan cerita. Then dikejutkan pagi-pagi buta untuk perkara yang tak penting bagi aku sama sekali. Marah ni marah ! Antara perkara yang membuatkan aku malas nak pergi dan kalau boleh tak hingin nak pergi

For fun ??
Memang pergi sana for fun. Tapi apa yang fun nye ? Keseronokkan akan terbit apabila kita main dengan kawan-kawan sedangkan aku bukannya warga 'mesra alam' di situ. Seorang kawan pon tak hadee. Duduk lah seekor disitu sorang-sorang. Teerkulat-kulat dop tau menderr .. Dan mengharapkan aku tegur orang ? Perghh , cam tak logik. Sekali imbas orang akan tengok aku ni macam bodoh sombong .. So what ?? Hah ! Aku memang tak reti nak mulakan perbualan dengan someone 'unknown'

12 / 11 / 2011 - 8 pagi - 1 petang

Hmmm .. sokey lah .. Mujur lah ada jiran bawah aku tu tegur dan jadi tourist guide aku. Dia orang first tegur aku time aku baru pindah sini dulu. Dia ingat lagi nama aku malangnya aku tak ingat langsung nama dia. Sian .. sian ... But okey la. Dia peramah .. Dan aku terpaksa berbual dengan dia menggunkan kata panggilan 'awak' sedangkan dia panggil aku Ayu .. lalalalalala ~ suka orang panggil kita Ayu ..

Time acara sukan aku tu. Nervousnye ! Macam mana aku nak golek kan kelapa *nyiur tu. Dia pakai kelapa tua ... Kiranya aku antara wakil blog aku lah ni ( B ) .. Time aku nak golekkan tuh .. kelapa ni dia sengaja aje tak nak bekerjasama dengan aku. Aku tahu lah yang aku ni tak reti nak main bowling. Dengan muka frust nye aku ke belakang. Sorang boleh try sekali sahaja. 

Tiba pulak time kawan kepada Budak yang panggil aku Ayu tu .. Dia golekkan kelapa itu dengan gugup .. Semua tak sabar nak tengok nyiur tu. Pelahan je pon bergolekgolekgoleknya .. Tetiba strike doe !! Hah ! Hah ! What ! Terkejut den serta semua orang.. Actually semua kawan baru aku tuh form 1 .. Badan pon memang kecik-kecik dari aku lah ( aku terasa tinggi berdiri sebelah dorang . HAHA * gelak jahat ) Kami mendahului setakat ni. Pastu ada akak yang dalam 15 tahun pula try. Tertinggal 1 pin but it okey la. Kami menang .. Wlaweiii .. Tidak ku sangka 

Balik tu memang dia ada sediakan makan-makan lah. Time makan tuh , kawan aku yang panggil aku Ayu tu ( tak silap aku namanya Shahida * not sure ) .. Syahida tu tanya aku ..

Shahida : Math Ayu dapat berapa ?
Aku : 92
Shahida : Owh tinggi lah tu. Kalau saya nak cecah 90 tu memang payah. Apa kata awak ajar saya .
Aku : Hah ? Ajar ( dengan muka budjet terkejut ) eh ! Saya tak lah terer sangat. Kawan-kawan saya majoriti tu tinggi lagi. Saya ni biasa-biasa je. Not expert
Shahida : Ala , please . Ajar yang simple-simple je ..
Aku : Oke la 

Serius dalam hati ku ada taman. ! HAHA ~ Aku memang tak terer math. Dan biasanya aku minta tolong Diniey , Nadhrah , Khira ngan Farhana ajar. Mereka memang kawa-kaw terer. So bila ada orang nak minta tolong aku ajar. For sure aku sedikit tersuka .. hehe .. Lagipun Shahida tu form 1 jadi tak lah rasa segan sangat. Kalau form 2 memey tobark tak amboh ajar derr ... 

First expression aku yang aku rasa time Hari Keluarga ni membosankan , tak hadee kawan , dorang cakap Terengganu pekat dan aku no friend to translate. Nampaknya salah. Thanks Shahida ( bukan nama sebenar ) .. At least aku bercakap lah juga walaupun cipipuit jerrr .. 

Tadi time Hari Keluarga macam-macam acara ada .. Paling syiook nye dan gempax dan lawak ialah Karaoke . Suara tak sedap pon nyanyi ajew .. Speaker bukak volume mak aihh .. Selok aku dengar dorang menyanyi macam katak panggil hujan tapi ada yang sedap. Paling selok tengok mak-mak , makcik-makcik  main kerusi-kerusi tu.  Time nak duduk dan berebut kerusi tuh , memang mereka gomo-gomo lah . ! Haha .. Bontot  Punggung pon turut sama bergom0-gomo nak cop tempat .. HAHA ..

Tadi aku cakap yang aku berjaya dalam Bowling Kelapa tu kan (biarlah bukan aku punca kemenangan pon ). Nak tahu hadiah dia. ? Besar derr.. Sorang satu dapat  tau !



Hadiah ni punya kotak quite big .. Aku tak sabar nak buka.. Sebelum tu apa yang aku dengar daripada mak aku yang orang yang menang tarik tali dapat toaster sorang satu. ohsemn tuu .. Aku pikir macam mana kaya pulak awok-awok bijangga sedangkan air pon selalu tak hadee .. Tersekat-sekat. Nih yang nak buat Aduan Rakyat ni. Berbalik kepada hadiah ~ .. Aku berdebar nak bukak ni. Ce korang teka apa isi kotak tu. Aku terkejut. mak aku pon terkejut dan tak sangka .. Kotak sebesar itu tapi hadiah nye begitu ..... begitu ......
Aku tak tau nak kata apa ... So aku buka dekat sini ......
"
"
"
"
"
"
  Siapa dapat teka apa isi kotak tu dengan tepat dan cepat. Aku promote blog dia ( melalui banner di sidebar ) selama 1minggu .. Itu pun kalau ada orang sudi nak teka dan dipromotekan blog nye di blog naif aku nih ... sob .. sob ..
Anyway .. memang berbaloi hari keluarga ni .. Selama ni persepsion aku salah ! Dekat atas beria macam nak provoke hari keluarga nih. Tajuk pon sama. Tu aku suruh baca sampai habis nih. Nak tengok siapa yang baca sampai habis .. hihi
Selamat Meneka !! Have fun ! Holiday is coming ... =.=

Thanks For Reading

3 comments:

FarDiey Hana said...

Yang pasal dia minta ajar tu , mung ajarkan aje takpe sebenarnye .. Sebab ilmu , kalau kite tak share , takkan berkembang . Contoh macam aku . Aku ajar mung , ade yang aku dok paham , aku akan try tanye orang lain pulok . Jadi , aku dapat ilmu baru , mung pun dapat .. Kalau dok dapat jawab , suruhlah Farhana or sape-sape jawabkan .. Yang hadiah tu , aku rasa Tupperware !

Idayu Harun said...

Oke2 .. aku pon dengan ter-suka nya akan ajar .. hehe

Tupperware ? hmmmmm .. kita tengok orang lain teka ape

◇◆نور فر ها نا said...

btl ckp dini..sharein is caring tau..hahahaha...aku rase~~~tuala,tupperware,container kot hahha