Sunday 6 November 2011

Shopaholic And Me

Assalamualaikum

This is really great. Aku pon tak pasti bila aku minat all the novels of Shopaholic written by Sophie Kinsella. Novel tu sudah lama ada dalam cupboard aku dan aku pernah berniat. Why don't i just burn this book .. Kita bako jela . Dan entah apa meroyan , aku buka buku tu semalam dan baca tanpa henti. Really best. Padahal ada satu siri je dekat rumah aku iaitu Shopaholic and Sister. Aku sanggup minum nescafe ( minuman yang paling aku tak suka ) just nak berjaga dan baca novel tu till the end. Tidur pukul 3 pagi .. Fuuu .. Buku geografi hanya terhias di tepi dan tak menarik perhatian langsung ..

Dan memandangkan aku dah jadi fanatic gila dengan buku omputih ni. Next year aku berazam nak kumpul RM200 duit poket semata-mata nak beli semua novel siri Shopaholic dan 1 novel Terlafaz Kalimah Cintamu ..
Aku really adore all the character .. The way she (Sophie Kinsella) write and eloborate the story .. Fuhh .. 

Ni apa yang aku rancang ..

Confession of a Shopaholic - RM32.90 ( US $ 6.90 )
Shopaholic Takes Manhattan - RM32.90
Shopaholic Ties The Knot - RM32.90
Shopaholic and Sister ( dah ada )
Shopaholic and Baby - RM32.90
Mini Shopaholic - RM32.90

Lafazkan Kalimah Cintamu - RM26.90

Total =  RM191.40 .. 
So aku perlu kumpul RM200 ..

Next Year duit poket aku naik sebab masuk asrama .. ermm .. 1 bulan RM150 = RM5 sehari. Boleh lah aku budjet RM3 sehari adn save about RM60 sebulan .. So it takes about 4 month tu collect RM240 .. But its oke .. Bersemangat !! haha

Bercakap pasal harga .. aku hampir tertipu dengan US $6.90 .. First time aku tengok , biar betik .. Murah sangat .. Kalau macam ni sonang aje den mau beli. Then baru sedar yang duit tu dalam US Dolar .. sedih .. sedih .. Rendah sungguh duit kita ni. Maybe dekat sana murah saja nak beli buku ni ..

Kalau korang pon nak usha-usha novel ni .. Cover dia macam mana .. boleh tekan

Novel Shopaholic siri1 dia dah buat movie.. Jom tengok trailer dia .. lalalala







Thanks For Reading

No comments: