Friday 29 April 2011

Siapakah dia?


Siapakah dia..?
Yang mengetuk jendela hati,
Yang memberi salam pertama,
Yang menegur mesra di alam lena.
Aku terbuai dikayangan,
Terdengar bait tutur katanya,
Namun siapakah dia..?
Yang mengetarkan hatiku yang lara,
Yang tersenyum mesra,
Menggamitku dan menungguku
Di saatku memerlukan
Sebuah cinta yang tidak dusta.


*Amaran kepada sesiapa yang cuba2 nak copy ayat jiwang aku ni!Sapew amik aku tuntut kat akhirat nanti.*
Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh
Jawab jangan tak jawab.. 
Aik,sejak bila aku berjiwang karat ni?
 Anyway,korg jgnlah berasa hati ngan warning aku tadi erk..ak cakap camtu sebab sajak tuh nukilan ikhlas dari hati aku ni.Tak main lah ciplak-ciplak ni
First is,daripada mane erk aku dapat idea giniey..Hah..!Meh aku citer tu pon kalau korg nak dengar.
Benornye ianya bermula dengan mimpi.Dan kebetulan waktu aku tengah tulis ni waktu subuh.
Jap..nak tengok jam..Hah!skang ni kul 5.02 pagi.Actually untuk malam ni aku tak tidur lagi.Hehe.Sebab nak tungguh sahur.Kang kalau tidur tak bangun lah pulak.
*sorry,tersasar lah pulak,hehe*
Oke.Mimpi aku gini.
Aku sampai dekat sebuah sekolah ni.Dalam mimpi aku tuh,aku bukan budak baru la
Pastu dalam mimpi aku tu,tetiba je kononnya..
DIULANG
kononnya aku ada boyfriend ( enta sesat dari mane entah )
Dan kebetulan *dalam mimpi*aku gaduh ngan boyfriend aku.
Pastu dalam mimpi aku ni,Si Nadhrah -classmate aku
kononnya jadi penasihat aku.
Dia kata
'Idayu,janganlah gini.Janganlah merajuk-merajuk ni.Kang bf ko lari kan.'
Oke.selesai sesi memujuk.

Pastu aku pon terserempak lah ngan mamat yang dikatakan boyfriend aku tuh
Mak oiii.!Hansem gilerr..
Tergugat iman ku
*dalam mimpi eh*
Tapi orp bagi aku kalah Justin Bieber.
Pastu aku tersedar dan aku cuba lah refresh balik mamat tu.
Maklumlah,aku ni kan hidup pindah randah.So manew lah tahu
waktu zaman silam aku pernah kenal orang tu.

Tapi malangnya bila aku nak ingat balik.Wajah nya hanya samar-samar dalam ingatan aku.
Pastu aku pun sambung lah tidur balik.
Kali ni mimpi aku buadd aku nak nanges.

Aku mimpi yang mak ngan ayah aku tak boleh nampak aku
Aku jadi cam roh tanpa jasad.
Menggigil aku alami mimpi giniey nih.
Rupanya dalam mimpi tuh aku koma..
Mujur dalam mimpi tu aku selamat.
Then....
Aku pon tersedar balik.Huh,malam yang panjang buat ku.
Beberapa minggu kebelakangan ni pon aku ada mimpi benda-benda yang menjurus
kepada roh ni.
Tapi tak terluah.Aku ceritakan yang ni pon sebab mungkin ada watak mamat hansem dalam mimpi aku tuh.

Wasalam..
.....see you when i see you.... 

Thanks For Reading

No comments: