Friday 6 May 2011

Perhatian..!!Blog akan dipadam selepas 25 JUN..!!

Assalamualaikum semua..
Holala..Apa khabar dong..
Gempar ni.Ramai para blogger dah resah gelisah..Including me
Fakta tentang Blogspot : Dahulunya Blogspot ini merupakan antara perkhimatan pertama yang dibeli oleh Google. Tapi sehingga kini blogspot masih boleh diakses menggunakan email perkhidmatan yang mereka gunakan dahulu sebagai contoh; email yahoo.com. Namun, kini Google telah hampir menamatkan akses bagi perkhidmatan email lain untuk log in ke Blogspot. 

Blog akan dipadam : Pihak Google akan memadam Blogspot yang didaftar selain daripada gmail selepas 25 Jun 2011. Jadi, bagi mereka yang masih menggunakan email yang lama, anda perlu bertukar ke akaun Google atau akaun anda akan dipadam bersama-sama blog yang telah didaftarkan. Google kini memberikan penekanan serius untuk mendaftar menggunakan akaun Google selepas 8 tahun memberikan perkhidmatan sokongan akaun lain. Amaran berbentuk begini juga telah diberikan bagi pengguna Youtube.
 
PENAMBAHAN !!!!!

Mesej ni sebenarnya untuk mereka2 yang tidak log in account blogger die sejak 2007. Bagi blogger baru blog anda tidak akan terjejas. Akan tetapi, buatlah untuk memudahkan kerja diorang sebab mungkin akan didelete juga mane tau. Saya aku dah baca semua masalah yang dihadapi oleh blogger luar negara. Ada yang dah tukar pon akan mengalamai bende yang sama juga. Macam aku sekejap je dah boleh tukar. Korang kene ikot step yang aku ajar betol2. Jangan hilang walau satu langkah pon. 

Kalau korg nak selamat..amik langkah awal cam saya.
Malas nak tunjuk kat sini.
Klik je kat link dibawah ni kalau nak tahu cara selamat.

Rajin..Klik jela..
Jangan lupa mengomen ye
.......see you when i see you..........
 


Thanks For Reading

No comments: