Thursday 5 May 2011

Kemalangan Ngeri...Astaghfirullah.

Hai korg.Apa khabar..?
Assalamualaikum for muslim.
Hari ni hari yang indah buat saya tapi bukan semua.
Pagi2 bila aku tengok je suratkhabar.
Ada lah pasal nahas ngeri ni.Ya Allah,berderau darah aku tengok.
Ni gambar frontpage nye
*Aku baca dekat Utusan Malaysia*
Korunk nak tau tak citer die..?
Meh aku cerita.Siap beserta pendapat aku lagi
Kemalangan ni berlaku dekat Kilometer 11, Jalan Pasir Mas-Tanah Merah
Straight to the point yea.Ni berdasarkan apa yang aku paham.
Mula2,ada satu motor ni (Honda Wave)
Dia bawak motor melanggar arus.*memang dia dah sah salah*
Pastu terlanggar lah motor Yamaha RXZ yang ditunggang oleh 2 orang remaja 16 tahun.
Budak tuh memang tak salah lah.
Tapi keadaan jadi bertambah parah ialah
waktu belanggar,dorg berdua terjatuh dan kebetulan ada 2 buah lori lalu 
dan menggilis dorg tuh.
Mashaalah.
Tapi lori tuh tak berhenti.
Pada aku lori tu amik tindakan bijak coz kalau die berhenti,makin ramai org akan terlibat dlm kemalangan tu.
Jadi lori tu pun gilis.
Lepas gilis,ada volvo lalu,volvo tu nak elak
lah mayat yang dah bergelimpangan tu pastu die terlanggar kereta Proton Saga pulak.
Bagi aku yg pemandu tu suppose langgar jew sebab die telah menambah org yg mati terbunuh.
Kalau die langgar je org2 tuh,x de lah effect sgt and probably Proton Saga tu pon tak terbunuh sekali.
Lagipun tadi lori tu dah langgar org tu.
Jadi sekarang ni asalnye 2 motosikal je pastu smpi terbabit kpd 2 buah kereta lagi.
Ada sorg salah dan ada org silap.
Yang salahnya org yg melanggar arus
(tapi yg lps biarkan berlalu,die pun dah kembali ke rahmatullah)
Tapi sekarang ni spew yg sepatutnye disabitkan kesalahan sedangkn org yg bersalah dah meninggal.
Pastu yang silap nya..
Volvo.He/she suppose to Langgar jela mayat tu.Bukan nak kejam tapi cuba pikir molek2.
Kesian Pemandu Proton Saga TU.kORG tau yg pemandu tu pon turut terbunuh sedangkan
orang tu tak buad salah mende ea pon..!
aLAMAk..ter-emosional lah pulak.Whateva.
Memang sadis lah cerita ni.
Remuk kereta.
Marilah kita jadikan iktibar.Jangan jadikan jalan raya sebagai medan maut.
BIAR LAMBAT ASAL SELAMAT
...........see you when i see you................ 



 
 

Thanks For Reading

2 comments:

DoRaEmoN LuRvE said...

Astaghfirullahalazim. mintak2 dijauhi...

Idayu Harun said...

Amin...
betul tu betul