Tuesday 30 August 2011

Raya nak makan je

Hai semua. Rasa macam dah banyak kali aku update hari ni. Hari ni memang best gilerr.. Aku pergi Golok,Thailand. First time naik sampan. Tapi tu bukan cerita aku malam ni. Gambar pergi Golok tu nanti aku post dekat entri lain. Walaupun kita tak pernah merasa sesuatu pengalaman, tapi dengan membaca other people experience, kita aku merasanya.

Back to topic, pagi raya aku bangun macam tak de feeling je. Solat Raya for sure aku tak pergi. Selama ni memang aku tak pernah pergi. Pengakuan ikhlas. Family aku hanya lelaki je pergi. Perempuan semua sibuk dekat dapur.

Bangun je. Aku tengok semua orang kelam kabut mandi dan gosok baju. Aku pon apa lagi, cepat-cepat amik tuala, mandi dan gosok baju. Memang kelam kabut sungguh. Haru jadinya pagi tu. Lepas tu sarapan mihun dan aku bedal kuih raya. Then, none activities happen. Duduk dalam bilik, on9.

Serius, memang takde operasi salam menyalaman, minta maaf. Act, sekarang ni masih ramai lagi ke mengamalkan adat tu. Kalau nak minta maaf pon, sedara mara datang, waktu nak salam tu mintak maaf.

Mintak maaf banyok-banyok lah ye. ( sambil salam )


Tu je yang biasanya aku tengok family aku buat. Petang tu mujur lah keluarga aku pergi melawat saudara mertua sepupu aku di Golok. Barulah something good happen. Dapat manyak experience.
Waktu tu aku jadi berani sikit nak naik sampan. Sampai sana,keluar camera. Eceh, wat bajet ada kamera lah tu. Habis scenery aku amik. Gambar pokok yang pelik-pelik pon aku amik.

Balik tu makan lagi. Sebenarnya benda apa lagi yang kita spatutnya buat di hari raya ni. Ibarat raya sebagai pembebasan daripada kawalan makanan. Makan je koje aku buat.

Yang pasti,start tahun ni aku dah tak rasa terlampau excited nak raya except bab pakai baju raya. Tu memang gempax. Duit raya pon dah tak dapat. Sape lah nak bagi duit raya dekat orang yang dah besar cam aku ni. Biarpon jiwa masih budak-budak.

Harapkan duit raya daripada sedara-mara nak nampaknya .......................................



Thanks For Reading

No comments: