Thursday, 4 August 2011

Serabut dengan adik yang tak paham bahase

Tajuk entri tu panjang woo ! Memang gila gilos sakit hati dengan adik-adik aku ni. Mujur lah pagi tadi belajar Komsas pasal dendam. Cikgu siap nasihat 'kita kena bertolak ansur dengan adik'

Pergh ! Dalam masa sehari.. sudah cukup buat aku malu,mengamuk dan nangis. Hampeh
Waktu aku balik je sekolah. Adik2 aku terus ketawa. Rupanya dorang berjaya bukak Diary Sklh Rendah aku yang berkunci tu. Habis 1 rumah tahu rahsia aku ~ memang malu giler woo !
Tak tau dekat mana nak tutup muka. Aku sayang nak buang dairy cox tu adalah kenangan aku semasa sekolah rendah.. Dugaan

Bila nak bukak puasa tu .. adik aku yang lelaki secara sengaja atau pun tidak telah menyimbah air paip ke dalam air ribena aku. Punya lah sakit hati. La tak de mood waktu nak bukak pose tu.. 
Kena engko penampar sebiji tapi akhirnya dia tampar aku balik. Aku dah agak benda tu akan terjadi.

Pagi esoknya pulak.. aku kena marah ngan mak aku. SEBAB tak jmpa cari seluar adik aku. Semalam kebetulan aku yang lipat seluar adik aku tu. Siap sangkut lagi. TUP ... TAP
Seluar tu hilang. Rupanya dekat dalam washing mashine.

Hampeh .. tapi aku still kena marah.

Sakitnya dalam hati...

Thanks For Reading

3 comments:

Irsyad Syah said...

hahhaa..
adik-adik kita mmg perangai lagu tue..
kkdg tue..sengaja benor nak wat kita bengang ngan depa...
maybe..depa nak perhatian kita n nak main ngan kita...
papon..bila kita dok jauh2...belajaq jauh2..mesti tringat kt depa yg suka cari pasai.. :)

nur @f!f@h...:)XD said...

sabar je la...sye pun cm tu gak kat umah..

CikguCyber said...

mak bapak, biasanya dalam mana-mana kes abang atau kakak berbalah dengan adik, abang atau kakak disalahkan, walaupun dia tahu yang adik sebenarnya salah.

mak bapak marah kakak/abang kerana dia lebih tua, lebih berakal dan sepatutnya mengalah serta bersabar.