Sunday 30 January 2011

Cooking Pizza

Hohoho..untuk hari nie..dah dua post aku wat..
Kali ni jux nak cerita pasal aku wat pizza..!!muahaha~
Sedap lorh..ikut resepi turun temurun..
eh..x sangke pula zaman nenek moyang aku kat t.melaya ade pizza..
Hahaha
Biarlah..nenek moden..!!
Tapi mmg aku eksaited{erk,salah eja}
gilerr lah nk memasak ni..
Al maklumlah..aku nk masak nasi goreng pon x reti..
Tup..tap
Dah reti masak pizza and spaghetti..
Amacam..huhu..
Bagi aku lah kan,masakan barat lagi sng drpd timur..
Ta percaya..??
Pi lah tanye para chef-chef
erkk...jgn tanye btol2 la..loloq jerp..
...............IKLAN SEMATA-MATA...........


Resepi nya ialah :jeng..jeng..jeng
  1. Potong hotdog and goreng..potong halus-halus
  2. panaskan mazerella and keluarkan lah bende yg nk diletakkan such as sayur ke,carrot or meat..or whateva
  3. Gunakan roti pita[klu nk sng]-leceh nk mengadun nie
  4. sapukan buttercup di atas roti pita
  5. susun bende yg nk diletakkan atas tu..ex,nk letak hotdog ke or ape2 jela
  6. Pastu taburkan mozerella di atasnyer..
  7. Nak letak sayur pon bole
  8. Masukkan dalam microwave
  9. hurmm..darjah suhunya bergantung kepada jenis microwave tu la
Tulah yang den buat..klu nk cube..cubelah..ta jadi,jangan salah kan I yer :) 



Thanks For Reading

No comments: