Sunday 27 November 2011

SMS yang berunsur tahyul and nonsence

Assalamualaikum





well , phone aku nih .. HAHA *dlm dunia impian ...


Pernah ke korang mendapat mesej yang pelik-pelik menyuruh korang menyebarkan sesuautu yang tak logic langsung ! Aku menyampah sungguh perkara yang cuba nak menakutkan orang, yang menyelitkan unsur tahyul mahyul ni. Dulu time UPSR aku pernah juga percaya benda macam ni. Macam-macam jenis suruh aku forward kepada orang lain. Konon berdosa lah apa lah ! Memang tak berbaloi aku habiskan topup almost RM 3 for something not worth at all !

Try baca mesej dekat bawah ni. Ni aku dapat from ‘unknown’ people. Tak sangka orang tu tahu aku ni PMR Candidates next year.

 **************

Tahun bersejarah yang tidak dicatat dalam buku teks sejarah bagi semua pelajar form 3 (12)
Bendera penjajahan PMR akan dinaikkan dan bendera enjoy akan diturunkan.
Ini bermakna anda akan berperang dalam satu pertempuran “Keluar rumah dan lepak”
Akan dibubarkan menjadi “duduk dalam rumah study 3x” ..

Ingat sebarkan kepada calon-calon PMR yang lain …
1calon – 1A
8calon – 8A
“Jika anda tidak mengendahkan mesej ini maka anda akan mendapat 8E!!!”
“Adakah anda tidak sanggup mengorbankan duit anda semata-mata untuk mendapatkan 8A”
Ingat dan sebarkan “Gud luck untuk semua calon PMR (12)

*****************


Oh really ?? So scary maaa ! Adakah ini bermaksud kalau kau sebarkan , kau dijamin oleh Allah S.W.T akan dapat 8A yang turun dari langit walaupun kau tak baca buku, tak study , tengok tv je kerja, melepak bawah pokok ?? Hah ? This is called nonsence !
I see man … 1A = 1calon ?? Kalau kau hantar dekat 1 kelas yang ada 25orang. Kau dapat 25 A ke ni ? Suka nya kita !! Kiteww dak pandai !

“Adakah anda tidak sanggup mengorbankan duit anda semata-mata untuk mendapatkan 8A”

Well, kau Tanya aku memang aku akan jawab AKU TAK SANGGUP buat perkara yang tak bermanfaat dan ada unsur tahyul camginiey. Aku perlu habiskan abput RM 3 untuk mengharapkan aku dapat 8A?? .. err .. actually aku amik 9 subjek. Consider aku tak payah lah nak forward kan ? Semua kawan aku amik 9 subjek. We doesn’t need to forward this sms right?  Back to topic. Daripada aku membazir duit baik aku buat solat hajat atas tikar sejadah berdoa kepada Allah supaya aku dapat straight A , tak pun aku dah start baca buku PMR and do some homework. Itu lebih berbaloi =)








“Jika anda tidak mengendahkan mesej ini maka anda akan mendapat 8E!!!”

Owh really ? Kalau aku amik 9subjek adakah aku akan dapat 8E 1A ? Ya Allah ! Minta-minta dijauhkan , astaghfirullahalazim.
Wahai rakan-rakan ku , perlu ke percaya benda cam gini. Mempertaruhkan topup untuk mendapat 8A tanpa perlu berusaha ?? Aku cadangkan tak payah forward
Jimat topup dan sekurang-kurangnya korang tak terpecaya benda tahyul macam ni. Bila fikirkan balik , rugi betul duit aku time darjah 6 dulu. Selalu dapat mesej macam ni dan selalu juga forward dekat orang. Rasa macam aku menyebarkan dosa dan men-kayakan pihak Celcom/Maxis untuk benda tak berguna ni. #Aku nak bertaubat dari perkara ni !
Mungkin ramai dah sedar perkara macam ni dan mungkin ramai jugak tak sedar-sedar lagi lebih-lebih lagu budak-budak darjah 4 around that yang baru dapat handphone, yang baru dapat topup, yang baru nak bermakwe pakwe dalam fon.. First time aku pegang phone, mesej macam ni yang selalu aku dapat .. sedisss bila fikir balik time jahil dulu. Sekarang pon ,masih jahil dan perlu membaiki diri sendiri.

Anyway, ejaan 'nonsent ke nonsence ke noncent yang betul ni? Aku malas nak buka kamus. Aku try buka google translate tapi keluar italian bagaii .. Aku dah terkonpius ni memandang dah lama tak guna English Language ni ..

See you when I see you =D
p/s: Jangan lupa like kalau suka :)
p/ssst : Nak komen pon boleh *x habis2 lagi,ish3 .. haha*




Thanks For Reading

No comments: