Sunday 11 December 2011

Obses Korea ?? =.=

Assalamualaikum

Agak lama tidak menulis. Sepanjang cuti ni, start sahaja balik kampung , aku dah jumpa new favourite hobby iaitu tengok cerita korea. Dan sewaktu tengok cerita korea ni jugak , aku jatuh cinta dengan lelaki korea. Dulu, aku tak de lah gilerr-gilerr suka ataupun anti sesangat sangat. Just normal. First aku kenal korea pon lepas tengok SNSD punya lagu. 

Dan sampai ke sudahnya. Aku minat SNSD ajew.... Lelaki korea ? Dulu aku rasa lelaki korea ni macam mat jambu aje. Perasan body tough sometimes. Bila aku tengok video klip dorang, aku tak dapat bezakan antara satu sama lain. Asal muka dorang same erk ?? Memang payah nak bezakan lebih-lebih lagi dengan joket bukan main laju lagi woo ...

Cerita korea pertama yg aku kenal pon My Girl .. Really thanked to Ckg Zul sebab dah tersalah bagi dekat pendrive aku. Huahuahua .. Dan time cuti ni, cousin aku pula perkenalkan macam-macam cerita korea. Apa lagi, rembat jela. Masa cuti ni aku tengok Boys Over Flower.

Mula-mula tu, aku dah agak cerita dia macam best je. Benda yang aku fokus dulu ialah hero. Mujur ada 4 orang hero yang hansem dan kaya-raya. Bila hero dah best , apa lagi sambung jela tengok. Lah dengan hansemnye, bergayanya , dengan kereta Lotusnya , dengan senyuman nya. Hahaha ..

 Episod mula-mula tu aku blurr jugak, asyik tertukar mana satu Kim Bum dengan Kim Joon. Rasa macam sebijik aje style peseng rambut dorang ... Bila dah sampai 25 episode , baru lah aku sedar. Muka dorang nih tak sama rupanya.

Kenapa selama ni aku nampak muka lelaki korea sama ajeww eh ?????

Aku ada terkonpius sikit dengan dorang ni. Korang rasa mana satu hansem lagi eh ?


Kim Joon

atau


Kim Bum

Dulu aku selalu fikir Kim Bum hansem lagi , tapi kenkadang aku tengok Kim Joon pon hansem jugak. Kalau korang tanya aku watak yang paling aku benci ialah Gu Jun Pyo iaitu Lee Min Ho. Aku suka perwatakan kasar dan bermulut jahat Gu Jun Pyo tapi aku menyampah giler tengok Lee Min Ho ketawa mengejek. Sorry lah ye peminat Lee Min Ho ..
Dulu aku selalu rasa Alexander Ludwig hansem, Greyson Chance hansem. Tapi bila  ditengok balik, orang Korea ni smart and awesome jugak kan ? Ada juga orang Asia yang smart-smart.


Waktu Kim Bum senyum .. Wah ! Killer smile .. hahahaha

OMG ! Aku ada feeling yang aku ni dah ter-obses korea sangat, really-really ~ Dulu beria cakap , apalah yang best sangat. Oke la. Memang best tapi kenapa perlu obses ? Kata-kata memakan diri nampaknya ...



Thanks For Reading

No comments: