Thursday 5 April 2012

Girls Talk 15teen



Have you guys ever heard about Girls Talk. Ala, berkumpul keliling katil. Sembang sakan dan luah pendapat and mostly about guys. Aku tak pernah ada pengalaman about this until aku duduk hostel this year. Most people think, girls talk mengumpat sakan. But not really actually. 

Haritu kami duduk keliling katil. Tengah lorong antara katil aku dengan katil Nor. Mulanya pasal 1 artikel dalam majalah mende ntah. Ada cerita about a girl kena rogol banyak kali. Si lelaki seksa perempuan tu sampai perempuan tu cakap ‘”baik kau bunuh je aku”.
Then start the topic. We say, ni rasa macam takmo kahwin ni. Nanti kalau salah pilih. Kalau dapat yang jahat. Everything KALAU … Ada pulak cakap, kan best kalau dapat anak tapi tak payah kahwin. Amik anak angkat kew.. pheww. Betapa gerun nye baca artikel tu. 

Then, tak tahu macam mana boleh termasuk pasal TWINS. Aku cakap, kan best dapat anak kembar tak seiras lelaki perempuan. Macam-macam. Ada pulak cakap suka kembar seiras. Semua tukar opinions and cerita. Syiokk actually dengar cerita orang nih.. Tadi beria cakap takmo kahwin tapi boleh melalut sampai ke anak kembar. Haihh .. macam-macam. 

Lepas tu aku *rasanya* membangkitkan soal “berangan”. Berangan nak kahwin lelaki hansem lah, kaya lah. Macam cerita-cerita novels tu. Ececece. Tanya lah perempuan, susah nak cari yang tak reti nak berangan nih. Aku biasanya start terfikir time baca novels lah. Watak hero tak sah mesti ada pangkat,kaya,kacak and semuanya look perfect. Sometimes egois but ends up turn into romantic. 

Dalam novel cerita macam semuanya indah belaka padahal semua tahu no one perfect. Bila baca punya baca, ada jugak tersangkut nak berangan dapat lelaki macam watak hero novel ni. Semuanya hanyalah angan semata-mata. Jodoh ketentuan semua ditangan Allah. 

Kalau perasan, dalam novel pon majority nya heroin dia tinggi ke, sometimes kerja hebakk sometimes maid je pon. Yang pasti selalunya heroin mesti kulit putih or kuning langsat. Hitam manis pon ada tapi jarang. Mana perginya wanita kulit sawo matang seperti aku nih , heh ? “Mana aci pompuan kulit putih je dapat yang hansem2. Perempuan sawo matang tak diberi peluang”.hohoho….Novel. heww. biasalah. orang mesti suka baca pasal yang comey-comey je. Ye dak para novelis sekalian?? (aku pon suka baca watak yang hansem dan cantik je, harharhar) 

Biasanya girls talk ni tak specific topicnya. Macam-macam boleh tukar. Apa terlintas dekat fikiran itu yang dicakapnya. All this time aku baca entry orang pasal girls talk tapi aku tak pernah imagine. Dalam kelas biasalah sembang cengini but not at the bed in the room right. 

Ada jugak satu malam cerita pasal pengalaman cerita hantu.Cerdik sunggUh ! dalam hostel citer hantu tapi KAMI suka. hohoho. Aku banyak pulak cerita cengini but majornya pasal rumah kondominium aku yang banyak bunuh diri punya kes… During girls talk sometimes, our mind being matured before the time. Boleh pulak melalut sampai ke kahwin dapat anak kembar segala bagai although baru 15teen !

 Kalau girls talk yang 20++ mesti cerita pasal boyfie or fiancée ke. Mana lah budak 15teen ada fiancée .. 

Anyway, tetiba aku rasa cam best aje duduk hostel. Dapat roomate yang happening je for me. Tak sombong and paling penting, i'm not a lone ranger. Aku tak suka gilaar time form 1 masuk hostel. Dengan tak paham bahasa TERENGGANU nya. Time tu aku dengan perkataan "Dok Dang ! / Rezak" dah blurr sakan. Dorang cakap ape mende tuh ?? So jadilah aku Mr. Lonely.



Thanks For Reading

No comments: