Friday 13 April 2012

Trip to Kenduri Kahwin ? huh



Hi you guys yang awesome

Boleh pulak kenduri kahwin jadi trip ? Nampak sangat dah kebulur tak tahu nak menulis apa. Dan yang pasti, aku pun tak tahu nak buat pendahuluan macam mana. Seperti mana yang kita tahu, setiap tahun mesti ada aje orang berkahwin. Well ... well ... dan aku yang jarang pergi kenduri kahwin pon  pergi ke 1 kenduri kahwin yang actually mak aku yang dijemput. Biarlah dok kenal sutey habok.


Oke .. tutup pendahuluan. Bila dengar kenduri kahwin. Mesti hati ni tetiba exsaited semacam macam kita pulak nak pergi bersanding. And Y NO WHAT .. aku habis bersiap chantek nak peri kenduri ni but ends up. Aku terasa malas dah nak pergi kenduri kahwin. Asal lah aku tak terfikir awal-awal.


Semata-mata nak pergi kenduri kahwin, aku try pakai tudung bawal. BaGI manusia yang gemar memakai tudung bawal ni tak apa, unfortunately, aku manusia yg suka pakai tudung sarung. Memang tersangatlah susah aku nak belit-belit segala bagai. Mujur juga jadi. Dan finishingnye aku siap sarung kasut highheels scholl lagi nak ke sana. Time pergi tu, aku dah terlupa sangadd. Kalau dia buat dekat dewan memang sesuai sangadd pakai high heels ni.


Dan bila sampai di tempat kejadian, huh ... memang teramat lah payah nak bergerak atas pasir dengan memakai high heels. Sengal .... sengal sangat. 


Dan sebenarnya punca utama selama nipun aku malas nak menyemak kan diri di kenduri kahwin ialah mesti payah nak cari tempat duduk. Mesti lah ramai pergi kan. Semua orangg nak makan including me. Maka aku dengan gigih menunggu para mok cik habiskan makanan then bila mak cik tu dah habis, aku pulak lah kan nk duduk situ. Dengan kepayahan nak bergerak, hadoii ... malas betul aku nak bergerak ke sink berdekatan untuk mencuci tangan. siyes ... siyes ... rasa serik.


Tu lah pasal Idayu. Melaram macam kita pulak nak pergi bersanding. Ada hati nak challenge pengantin..huahuahua ni padahnya. Semua ni menyebabkan aku malas dah nak pergi. Malas sesangat sangat. Aku ada sempat ternampak pengantin itu ... I just wondering, di pukul 12 tengahari ni, agaknya si dia tak terasa panas ke dengan baju yang penuh berlabuci , dengan makeup yang penuh di muka. Aku yang lurus ini pon terfikir. "Mungkin bila orang happy nak kahwin ni tak terasa panas kot " .,... ermmm


The final dan kemuncaknya. Aku blah gitu je. Ingatkan mak aku dah pergi rupanya aku yang terlebih awal. Bila mak aku sampai je, aku terus ternampak mak aku pegang bekas yang biasanya bila nak balik dapat. Sengal !! Tak kan aku nak patah balik sana semata-mata nak amik benda tu. Malu lah pulak rasa. Tak apa.


Bila chek dalam tu ada chocolate dalam bekas yang SANGAT cantik. Dan chocolate itu SANGAT sedap. Berebut habis dengan adik aku. Dan yang awesome nye. dapat 1 buku kecik. Aku ingatkan buku kosong maka aku bagi adik aku Izzuddin. Rupanya ada 99 nama Allah beserta makna dan selawat dalam 1 buku yang kecik. AKU TERNGANGA ! AKU NAK BUKU TU .. owh, sedih. That's why don't judge a book by its cover. 


Itulah ceritanya. Nak buat entri pergi London ke Australia memang tak ter pergi. Buat trip ke kenduri kahwin pon boleyy lah. HAHA.



Thanks For Reading

No comments: