Saturday 5 May 2012

Awesome Day


~ MY BLOG UNDER CONSTRUCTION ~
-hope you guys understand-

Once in a year, mesti ada beberapa detik yang mengembirakan, sure ? Well, all people have their own story. Actually, aku nak cerita pasal birthday kawan aku. Tapi tak tahu nak mula kan cammana. To start the story.


Budak hostel kan, well ... well teramat susah nak keluar. Kena mintak izin warden , mak everything. First of all, mestilah aku minta izin mak aku and she say " Terpulanglah " and i don't believe it. Tanya lagi "Terpulanglah" .. Again and again sampai 3 kali ... huahuahua .. Rasa macam tak percaya mak aku bagi dengan semudah kacang itu aje. Maka aku pon bertekad nak pergi sekali join classmate aku sambut birthay Siti Aisyah Syahirah kitaa ini di Pizza Hut Dungun .....


Sebelum keluar kena isi nama dekat pondok jagar. Bila pok guard tu tengok je aku bersadai tepi gate, aku bagi senyuman .. punye lah manis senyuman tu beb .. HAHA .. Maka aku pon bersama Ainul dan Dini menunggu Nadhrah sampai. Ish3 .. habis bergaya awok2 ni. Aku jua bertemankan tiztop dan kasut sekolah. Sangat menyedihkan bro .. memang kalau aku tak de mood, most of it baju tu buat spoiler. Aku bangga pakai baju sekolah tu tapi rasa really awkward bila orang lain semua bergaya.




Bila sampai di sana, aku for sure rambang mata nak order. Aku dengan khira siap tolong fikir sekali ke Aisyah nak order ape and at last, kami memilih nak order 3 pizza. 1pizza super supreme cheesy large, 1 pizza chicken island *rasenye large dan 1 regular super supreme pan. Seramai 15 orang pergi , pizza semua Aisyah belanja *thanks very muuuch dan air serta others extra ditanggung sendiri yaa...


-sedap jadi model pizza ni-


Orang lain order iced milo so do me. Bezanya, aku ada beli extra my myself iaitu GINGER BREAD. nampak sangat kuat makan youu ..  macam tak cukup aje. At last, aku makan 2pizza, dan sepinggan ginger bread. Bapak kenyang. tak tertahan lagi ... Sepanjang makan minum semua tu, haha kesian ke nadhrah, duduk sebelah ***** .... aku tak dapat nak teka whether she happy or not. Tapi nampak ok dan sihat tu. consider ok lah tu yee ...



pizz youu


Time nak bayar, tu terasa bangga je duduk sebelah Aisyah ! HAHA !! Teman si dia membayar. Everything RM 167 .. rasa bangga bila budak remaja boleh bayar dan makan pizza sebegitu rupa mahal. Biasanya aku dengan family paling mahal pon RM 100 .. but normal lah kan. 15 orang makan doe ...


Keluar tu kami berpecah. Ada classmate aku, most of them pergi makan kfc pulak... ganas betuii .. hehe dan aku beserta amirah tunggu aisyah order lagi 1 pizza. Kami pon jenjalan lah sekejap. Aku nak beli beg tapi tak ada satu pon yang berkenan dan sesuai. UNTUNG LAAA MIRA ... dia jumpa beg comey dia .. hukhuk .. Pergi watson pulak, dorang aje yang membeli . Aku redha budak asrama mana ada duit banyak. Kalau duduk rumah atleast boleh minta mak sikit duit ... an ... an ... Lepastu pergi playground. Dekat playground ni banyak sekali amik gambar. All gambar hampir 3oo !!



Amik gambar guna DSLR NIKON milik Cik FARHAH RAIHAN kitaa ni. Memang best. Aku pulak sempat lepas gian zaman kanak-kanak main buaian, panajt-panjat and everything. Biasalah, time aku kecik dulu, terutama time duduk dekat kondominium.. jarang dapat turun, time mak aku tak busy boleh lah turun dekat playground besar tu. Kiranya yang haritu aku nak backup time aku kecik la ... Tapi bila dah nak petang tu, aku start dah xde mood. Dah penat, berpeluh and everything yangbuat aku tak selesa. Kejar timing nak balik asrama pulak tuh ...



Ape-ape hal pon, thanks to Aisyah , si birthday girl , Nadhrah sebab bagi tumpang , Diniey sebab bagi pinjam fon nak calling2 , Farhah sebab amik gambar saya huahuahuahua , Mira sebab belanja kinder bueno ... Dan semuanya ! hahaha.



muka aku macam blurr pon ade. mira, buat cnew pon nmpk comey =D



Antara fwenss saya




Dekat playground

Dekat go kart di playground ..



trima kasih izzat amik gambar kami dari atas. =D



well, apa salahnya kita berpiss :P


Waktu aku sampai hostel, kena tulis nama pulak dekat pok guard... Aku biasalaa budak baru kan, ternampak dekat situ ada 1 ruangan , tulis kita keluar ni atas kebenaran siapa .... then ada orang tulis nama warden lah kan. But ME ! Tak mintak pon .. dah orang just say klu nak outing tulis nama dekat pok guard tu ... mana lah i tahuu .. Memandangkan ada juga orang yang tak tulis dekat situ, so aku watlek dah laa kan. SORRY MORRY lah ye, tak sengaja dan tak tahu pon. hehehe. The past is the past . HAHA

BEFORE THAT , MINTA MAAF SEBAB AKU BANYAK LETAK GAMBAR YANG AKU ADA, hehe .. actually aku malas nak upload bebanyak :)) 







Thanks For Reading

No comments: